Kursus Kenaikan Pangkat.
KURSUS
KENAIKAN PANGKAT KADET REMAJA SEKOLAH MUSLEH
PRA
LEFTENAN & KAPTEN
1.0
PENDAHULUAN
Modul
Kursus Kenaikan Pangkat Kadet Remaja Sekolah MUSLEH bagi Pra Leftenan dan
Kapten disusun untuk memastikan para guru mendapat kadar pengetahuan dan
kemahiran yang bersesuaian dan selaras dengan KRS Malaysia. Dengan itu para
guru dapat melaksanakan tugas mengikut tatacara pengurusan yang ditetapkan
dalam KRS Malaysia dan KRS MUSLEH. Dari segi kemahiran, tahap kefahaman dan
penguasaan dapat diukur dan dimantapkan pada tahap yang sewajarnya. Dari segi
nasionalnya kita dapat mengumpulkan para penggerak KRSM bagi merapatkan
ukhuwwah dan meningkatkan semangat berpasukan yang utuh. Di samping itu aspek
pentaksiran dapat dimantapkan secara praktikal dan lebih fokus. Ini membantu
pihak sekolah merancang program-program yang boleh membawa kepada pencapaian
objektif sekolah secara khususnya dan MUSLEH secara umumnya.
2.0
OBJEKTIF
- Mengumpulkan para penggerak
KRSM dan meningkatkan ukhuwwah.
- Menyelaraskan kefahaman
tentang modul pelaksanaan dan penilaian.
- Memberi pengalaman yang
praktikal tentang pentaksiran bidang kemampuan.
- Mengukur tahap kefahaman dan
kemahiran peserta dalam sukatan yang telah ditetapkan.
- Menyediakan para peserta
agar mampu bersaing dan berkemampuan melaksanakan tugas di sekolah dan
penglibatan di peringkat daerah, negeri dan seterusnya.
- Membina penghayatan terhadap
amalan kerohanian.
- Menerapkan kemahiran
pengurusan organisasi secara praktikal.
3.0
TARIKH
& MASA
PRA KAPTEN: 16
– 21 September 2015.
Lapor: 16 September 2015
8.00 – 9.30 am
Masjid Lumut
PRA LEFTENAN: 17 – 21 September 2015.
Lapor:
17 September 2015
8.00
– 930 am
Masjid
Lumut
Waktu tamat program:
2.00 petang (di Lumut)
4.0
TEMPAT
Pulau
Pangkor, Perak
5.0
PESERTA
- Leftenan Muda KRSM : 20 orang peserta
- Leftenan KRSM : 5 orang peserta
A. SYARAT
PENYERTAAN
1.
PRA Leftenan & Kapten KRSM
a.
Telah ditauliahkan Leftenan Muda atau
Leftenan KRSM peringkat kebangsaan
b.
Tidak mengidap penyakit
berjangkit dan merbahaya
No comments:
Post a Comment